В статье нами исследована проблема гендерных стереотипов в английском рекламном дискурсе. Выявлены основные тенденции рекламного дискурса в соответствии с гендерными стереотипами современной англоязычной рекламы в журнале мод. Мы проанализировали результаты ассоциативного эксперимента среди носителей языка: выявили особенности гендерных стереотипов - как отрицательных, так и положительных, а также классифицировали ответы респондентов. Эксперимент показал, что феминный образ в общественном сознании англичан меняется в сторону выравнивания границ между мужским и женским началами.
In this article we have investigated the problem of gender stereotypes in the English advertising discourse. The main tendencies of advertising discourse are revealed in accordance with gender stereotypes
of modern English language advertising in a fashion magazine. We analyzed the results of an associative experiment among native speakers: we identified the features of gender stereotypes, both negative and positive, and also classified the respondents answers. The experiment showed that the feminine image in the public consciousness of the British is changing in the direction of aligning the boundaries between masculine and feminine principles