В статье приводятся определения понятий "полиэтничность" и "межкультурная коммуникация", особенности языковой подготовки поликультурной личности. Полиэтничность трактуется как объективная составляющая современного российского общества и российской системы образования. Сделан вывод о том, что активное использование региональной географической и социокультурной информации является важным средством повышения интегративной мотивации студентов и развития позитивного отношения к стране изучаемого языка, а также способствует эффективному формированию межкультурной компетенции обучающихся. Особое внимание уделяется неразрывности языка и культуры.
The article provides definitions of multi-ethnicity and intercultural communication, special feature of language training of multicultural personality. Multiethnicity is interpreted as an objective component of the modern Russian society and Russian educational system. It is concluded that the active use of regional geographic and socio-cultural information is an important means to enhance the integrative motivation of students and development of positive attitudes towards the target language country, and also promotes the efficient formation of intercultural competence of the learners. Special attention is paid to the continuity of language and culture.