В статье содержится анализ разработанного электронного сопровождения как эффективного инструмента в условиях дистанционного обучения к вузовскому курсу "Корпореальная семантика". Цель исследования - изучив лингвистическую и методическую литературу по теме, опыт создания электронных сопровождений учебных курсов в Самарском государственном социально-педагогическом университете, обратившись к педагогическому эксперименту, разработать электронное сопровождение к курсу "Корпореальная семантика". Апробация курса "Корпореальная семантика" включала в себя педагогический эксперимент: на констатирующем этапе эксперимента был проведён опрос и выявлено, что уровень освоенности знаний о корпореальной семантике средний; на формирующем этапе эксперимента студенты выполнили задания по корпореальной семантике по теории и практике данной науки; констатирующий этап эксперимента выявил высокий уровень освоенности знаний о корпореальной семантике.
The article contains an analysis of the developed electronic support as an effective tool in the conditions of distance learning for the Corporate Semantics university course. The purpose of the study is to study linguistic and methodological literature on the topic, the experience of creating electronic accompaniments of training courses at Samara State University of Social Sciences and Education, turning to a pedagogical experiment, to develop electronic accompaniment to the course "Corporate Semantics." The testing of the course "Corporate Semantics" included a pedagogical experiment: at the ascertaining stage of the experiment, a survey was conducted and it was revealed that the level of mastery of knowledge about corporate semantics was medium; at the formative stage of the experiment, students completed tasks in corporate semantics in the theory and practice of this science; the stating stage of the experiment revealed a high level of mastery of knowledge about corporate semantics.