Статья посвящена проблематике создания методики обучения информатике, дисциплине "Музыкальная информатика", которая преподаётся в учреждениях начального, среднего и высшего звена системы профессионального музыкального образования в России. В исследовании рассматривается решение важной проблемы - внедрение дистанционных форм обучения в педагогическую практику педагогов-музыкантов. В данном контексте автор статьи анализируют опыт преподавания дисциплины "Музыкальная информатика" в нашей стране и за рубежом, современные тенденции развития данной предметной области, намечает пути повышения операционности знаний преподавателей музыкальных дисциплин в области информационных технологий на основе курса "Музыкальная информатика".
The article is devoted to the problems of creating a methodology for teaching computer science, the discipline "Music Informatics", which is taught in institutions of primary, secondary and higher levels of the system of professional music education in Russia. The study deals with the solution of an important problem - the introduction of distance learning in the pedagogical practice of music teachers. In this context, the author analyzes the experience of teaching the discipline "Music Informatics" in our country and abroad, current trends in the development of this subject area, outlines ways to improve the operational knowledge of teachers of music disciplines in the field of information technology on the basis of the course "Music Informatics".