dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Галиева Динара Динафовна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Боднар Светлана Сергеевна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2021-11-19T12:12:46Z |
|
dc.date.available |
2021-11-19T12:12:46Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/166180 |
|
dc.description.abstract |
Статья посвящена проблеме преподавания произношению вариантов английского языка в средней общеобразовательной школе. Дана краткая характеристика
вариантов английского языка. На основе анализа выявлены фонетические особенности британского и американского вариантов английского языка. Проведен
анализ отечественных и зарубежных УМК на наличие упражнений, необходимых
при изучении произношения представленных вариантов. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article is devoted to the tricky component of teaching the pronunciation of the
variants of the English language at the secondary school. A brief description of the
variants of the English language is given. The phonetic features of the British and
American variants of English are revealed. The study of modern Russian-language
teaching textbooks in English and as well as foreign course books to study the above
mentioned variants was carried out. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
TERRA LINGUAE Выпуск 9 |
ru_RU |
dc.subject |
учитель |
ru_RU |
dc.subject |
обучающийся |
ru_RU |
dc.subject |
английский язык |
ru_RU |
dc.subject |
произношение |
ru_RU |
dc.subject |
ва-
рианты английского языка |
ru_RU |
dc.subject |
teacher |
en_US |
dc.subject |
student |
en_US |
dc.subject |
the English language |
en_US |
dc.subject |
pronunciation |
en_US |
dc.subject |
variant of the
English language. |
en_US |
dc.title |
ОБУЧЕНИЕ ПРОИЗНОШЕНИЮ ВАРИАНТОВ АНГЛИЙСКОГО
ЯЗЫКА В СРЕДНЕЙ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ШКОЛЕ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
TEACHING PRONUNCIATION OF THEVARIANTS OF THE ENGLISH LANGUAGE IN SECONDARY SCHOOL |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
81(06) |
|
dc.description.pages |
79-84 |
|