В данной статье была исследована взаимосвязь способов и эффективности саморегуляции и креативности личности. Был проведен анализ различий в использовании способов саморегуляции студентами с разным уровнем и модальностью креативности. Выявлено, какие способы саморегуляции характерны для высокого и низкого уровня творческих способностей; исследованы различия свойств личности разного уровня и модальности творческих способностей, а также выделены свойства личности, опосредующие взаимосвязь эффективности саморегуляции и креативности. Вместе с этим, были выявлены ведущие свойства личности, влияющие на выбор способов саморегуляции студентами с высоким уровнем творческих способностей.
In this article, the personality relationship of the methods and effectiveness of self-regulation and creativity was investigated. We analyzed the differences in the use of self-regulation methods by students with different levels and range of creativity. It was revealed what ways of self-regulation of character are thorns for high and low levels of creative abilities; various personality traits of different levels and modalities of creative abilities are investigated, and personality traits mediating the relationship between the effectiveness of self-regulation and creativity are highlighted. At the same time, personality traits were identified that affect the choice of self-regulation methods by students with a high level of creative abilities.