dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Агаджанян Елена Вячеславовна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2021-05-17T12:28:09Z |
|
dc.date.available |
2021-05-17T12:28:09Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/163706 |
|
dc.description.abstract |
В статье поднимается вопрос значимости личности педагога в процессе формирования и развития личности ребенка подросткового возраста в современном обществе. Вскрывается проблема постоянного самосовершенствования педагога в условиях новых требований к эффективной профессиональной деятельности. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Personal development is the process of entering a new social environment and integrating with it. The profession of a teacher requires comprehensive knowledge, spiritual boundless generosity, and wise love for children. Given the increased level of knowledge of modern students, their diverse interests, the teacher himself must develop comprehensively: not only in the field of his specialty, but also in the field of politics, art, culture, must be an example of morality, a carrier of human dignity and values. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
VI Андреевские чтения: современные концепции и технологии творческого саморазвития личности |
ru_RU |
dc.subject |
профессия педагога |
ru_RU |
dc.subject |
призвание |
ru_RU |
dc.subject |
саморазвитие |
ru_RU |
dc.subject |
teacher's profession |
en_US |
dc.subject |
vocation |
en_US |
dc.subject |
self-development |
en_US |
dc.title |
ЗНАЧЕНИЕ ЛИЧНОСТИ ПЕДАГОГА В ПРОЦЕССЕ ТВОРЧЕСКОГО САМОРАЗВИТИЯ ПОДРОСТКА |
ru_RU |
dc.title.alternative |
THE VALUE OF THE TEAСHER`S PERSONALITY IN THE PROCESS OF CREATIVE SELF-DEVELOPMENT OF PERSONALITY |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
37.032 |
|
dc.description.pages |
16-20 |
|