dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Тестов В.А. |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2021-05-12T07:09:42Z |
|
dc.date.available |
2021-05-12T07:09:42Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/163634 |
|
dc.description.abstract |
В статье показывается, что математика является основой получения обуча-ющимися фундаментальных трансдисциплинарных знаний и представлений,
а ее изучение служит основой формирования креативного потенциала личности. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article shows that mathematics is the basis for students to obtain fundamen-tal transdisciplinary knowledge and ideas. The study of mathematics serves as the basis for the formation of the creative potential of the individual. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Математическое образование в школе и вузе: опыт, проблемы, перспективы (MATHEDU'2021) |
ru_RU |
dc.subject |
трансдисциплинарность |
ru_RU |
dc.subject |
фундаментальность образования |
ru_RU |
dc.subject |
математизация наук |
ru_RU |
dc.subject |
цифровая трансформация |
ru_RU |
dc.subject |
нелинейное мышление |
ru_RU |
dc.subject |
креативность |
ru_RU |
dc.subject |
transdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
fundamental nature of education |
en_US |
dc.subject |
mathematization of sciences |
en_US |
dc.subject |
digital transformation |
en_US |
dc.subject |
nonlinear thinking |
en_US |
dc.subject |
creativity |
en_US |
dc.title |
О РОЛИ МАТЕМАТИКИ В ТРАНСДИСЦИПЛИНАРНОМ ТРЕНДЕ
СОВРЕМЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
ON THE ROLE OF MATHEMATICS IN THE TRANSDISCIPLINARY TREND MODERN EDUCATION |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
372.851; 378 |
|
dc.description.pages |
205-210 |
|