Kazan Federal University Digital Repository

ПРОБЛЕМА ОБУЧЕНИЯ ВАРИАНТАМ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА СТАРШЕЙ СТУПЕНИ СРЕДНЕЙ ШКОЛЫ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Абдрахманова Айша Нурбеккызы ru_RU
dc.contributor.author Боднар Светлана Сергеевна ru_RU
dc.date.accessioned 2021-02-04T10:42:17Z
dc.date.available 2021-02-04T10:42:17Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/160566
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме обучения вариантам английского языка на старшей ступени средней школы. Авторы анализируют современные отечественные УМК по английскому языку, а также зарубежные учебники на предмет наличия упражнений на изучение лексико-фонетических и грамматических особенностей британского и американского вариантов английского языка ru_RU
dc.description.abstract The article is devoted to a tricky component of teaching the variants of the English language at high school. The authors analyze modern Russian teaching materials in English, as well as foreign textbooks with the view of studying the exercises on the lexical and phonetic and grammatical features of the British English and American English en_US
dc.relation.ispartofseries TERRA LINGUAE, выпуск 7 (2020) ru_RU
dc.subject английский язык ru_RU
dc.subject вариант ru_RU
dc.subject варианты английского языка ru_RU
dc.subject обучающийся ru_RU
dc.subject учитель ru_RU
dc.subject the English language en_US
dc.subject variant en_US
dc.subject variant of the English language en_US
dc.subject student en_US
dc.subject teacher en_US
dc.title ПРОБЛЕМА ОБУЧЕНИЯ ВАРИАНТАМ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА СТАРШЕЙ СТУПЕНИ СРЕДНЕЙ ШКОЛЫ ru_RU
dc.title.alternative The problem of teaching English language variants at the upper secondary school level en_US
dc.type article
dc.identifier.udk УДК 81'06
dc.description.pages 138-143


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics