Характер профессии дизайнера и его роль значительно изменились вусловиях глобализации. Сегодня основной проблемой для дизайнеров является определение того, как этично проектировать изображения из различных культурных традиций. Эта статья нацелена на решение проблемы, как современные дизайнеры должны понимать культуру своей аудитории и как они могут использовать это понимание в своей работе. Изменяется характер профессии дизайнера, требуется более глубокое понимание связей между культурой и визуальным общением. Остро встает проблема выхода за рамки теоретического подхода и обеспечения практического руководства для дизайнеров, чтобы они более успешнее включали культурное понимание в свою работу.
The nature of the designer's profession and its role has changed significantly in the context of globalization. Today, the main problem for designers is to determine how to ethically design images from various cultural traditions. This article seeks to solve this problem by studying how modern designers should understand the culture of their audience and how they can use this understanding in their work. The nature of the profession of a designer is changing, it requires a deeper understanding of the links between culture and visual communication. There is an acute problem - to go beyond the theoretical approach and provide practical guidance for going beyond the scope of designers in order to more successfully incorporate cultural understanding into their work.