Показать сокращенную информацию
dc.contributor | Казанский (Приволжский) федеральный университет | |
dc.contributor.author | Калимуллина Ольга Анатольевна | ru_RU |
dc.contributor.author | Лукашова Марина Валерьевна | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2020-12-14T07:50:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-14T07:50:24Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/160176 | |
dc.description.abstract | В работе рассматривается одна из важнейших проблем современного среднего профессионального образования - формирование профессионального мастерства выпускников с использованием инновационных подходов к данной проблеме, в частности применения кластерно-сетевого взаимодействия. Актуальность данной темы обусловлена необходимостью выхода среднего профессионального образования на новый уровень подготовки специалистов, гарантирующий конкурентоспособность, социальную и профессиональную гибкость, постоянный профессиональный и личностный рост будущих работников культуры. Практическое значение решения исследуемой проблемы заключается в повышении качества профессиональной подготовки студентов, оптимизирует образовательный процесс колледжей культуры. | ru_RU |
dc.description.abstract | One of the most important problems of modern secondary vocational education is the formation of professional skills of graduates using innovative approaches to this problem, in particular, the use of cluster-network interaction. The relevance of this topic is due to the need for secondary vocational education to reach a new level of training of specialists, guaranteeing competitiveness, social and professional flexibility, constant professional and personal growth of future cultural workers. The practical importance of solving the problem under study is to improve the quality of vocational training of students, optimizes the educational process of cultural colleges. One of the most important problems of modern secondary vocational education is the formation of professional skills of graduates using innovative approaches to this problem, in particular, the use of cluster-network interaction. The relevance of this topic is due to the need for secondary vocational education to reach a new level of training of specialists, guaranteeing competitiveness, social and professional flexibility, constant professional and personal growth of future cultural workers. The practical importance of solving the problem under study is to improve the quality of vocational training of students, optimizes the educational process of cultural colleges. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | ПЕРСПЕКТИВЫ И ПРИОРИТЕТЫ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В ЭПОХУ ТРАНСФОРМАЦИЙ, ВЫБОРА И ВЫЗОВОВ. Часть III. | ru_RU |
dc.subject | профессия | ru_RU |
dc.subject | профессиональное мастерство | ru_RU |
dc.subject | сетевое взаимодействие | ru_RU |
dc.subject | образовательный кластер | ru_RU |
dc.subject | кластерно-сетевое взаимодействие | ru_RU |
dc.subject | profession | en_US |
dc.subject | professional skill | en_US |
dc.subject | network interaction | en_US |
dc.subject | educational cluster | en_US |
dc.subject | cluster and network interaction | en_US |
dc.title | ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО МАСТЕРСТВА ВЫПУСКНИКОВ КОЛЛЕДЖЕЙ КУЛЬТУРЫ СРЕДСТВАМИ КЛАСТЕРНО-СЕТЕВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ | ru_RU |
dc.title.alternative | PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR FORMATION OF PROFESSIONAL SKILLS OF GRADUATES OF CULTURAL COLLEGES BY MEANS OF CLUSTER-NETWORK INTERACTION | en_US |
dc.type | article | |
dc.identifier.udk | 378 | |
dc.description.pages | 51-56 |