Статья выполнена в ходе магистерского исследования. Представлены результаты формирующего эксперимента, являющегося важным звеном психолого-педагогического эксперимента. Формирующий этап эксперимента проводился на базе МБОУ "Военно-патриотический образовательный центр - школа № 67" Кировского района города Казани с обучающимися 9-го класса в 2019-2020 учебном году. На этом этапе согласно стратегии проведения эксперимента, происходило поэтапное формирование предметных компетенций по географии на более высоком уровне у учащихся 9-х классов входящих в состав экспериментальной группы путем изучения регионального курса географии (география Республики Татарстан) с элементами ИК-технологий и дистанционных форм обучения.
The article was made in the course of the master's research. The results of the formative experiment, which is an important link in the psychological and pedagogical experiment, are presented. The formative stage of the experiment was carried out on the basis of the MBOU "Military-patriotic educational center - school number 67" of the Kirovsky district of the city of Kazan with 9th grade students in the 2019-2020 academic year. At this stage, according to the strategy of the experiment, there was a gradual formation of subject competencies in geography at a higher level among 9th grade students included in the experimental group by studying a regional course of geography (geography of the Republic of Tatarstan) with elements of IR technologies and distance learning.