внеурочная деятельность является неотъемлемым условием процесса ценностного самоопределения обучающихся благодаря созданию воспитывающей среды, отличной от урочной системы. Тем не менее, эффективность в присвоении ценностей школьной географии достигается при непрерывном взаимодействии урочной и внеурочной деятельности обучающихся. Приведенный в статье пример совмещенного изучения регионального курса "Приамурье: история, география, экономика" как в рамках урока, так и во внеурочное время свидетельствует о всестороннем развитии личности обучающегося с ориентацией на формирование личностных образовательных результатов.
extracurricular activities are an essential condition for the process of value self-determination of students due to the creation of an educational environment that is different from the lesson system. Nevertheless, the effectiveness in assigning the values of school geography is achieved with the continuous interaction of classroom and extracurricular activities of students. The example of the combined study of the regional course "Priamurye: history, geography, economics" given in the article, both within the framework of lesson and outside the classroom, testifies to the comprehensive development of the student's personality with an orientation towards the formation of personal education results.