В данной статье приведен теоретический анализ отечественных и зарубежных ученых проблемы прогнозирования эмоций у детей с расстройством аутистического спектра. Представлены результаты эмпирического исследования на выявление у детей с расстройством аутистического спектра прогнозировать эмоции в различных ситуациях свободной и организованной деятельности. Выявлено, что прогнозирование эмоций взрослых и сверстников без помощи взрослых недоступно детям. При помощи взрослых дети успешнее прогнозируют развитие событий в сфере организованной деятельности.
This article presents a theoretical analysis of domestic and foreign scientists of the problem of predicting emotions in children with autism spectrum disorder. The article presents the results of an empirical study on the ability of children with autism spectrum disorder to predict emotions in various situations of free and organized activity. It was found that predicting the emotions of adults and peers is not available to children without the help of adults. With the help of adults, children are more successful in predicting the development of events in the field of organized activities