В данной статье представлены результаты эмпирического исследования, направленного на сравнение метакогнитивных особенностей между педагогами, работающих с обычными детьми на уровне школы и дошкольного образовательного учреждения, а так же с дефектологами. Установлено, что педагоги общеобразовательных школ постоянно внимательно относиться к своим мыслительным процессам, то есть постоянно рефлектируют. Сходства у всех групп педагогов наблюдается в отношении метакогнитивных способностей, проявляющихся позитивных убеждениях, при этом педагоги школ и воспитатели более тщательно простаивают свои мысли, высказывания в адрес ребенка.
This article presents the results of empirical research aimed at comparing metacognitive features between teachers working with ordinary children at the level of school and pre-school educational institution, as well as with defectologists. It has been established that teachers of general education schools constantly pay attention to their thought processes, that is, constantly reflex. Similarities in all groups of teachers are observed with regard to metacognitive abilities manifested in negative and positive beliefs, while teachers of schools and teachers more carefully develop their thoughts, statements to the child.