dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Агилар-Валера X. Алонсо |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2020-05-28T12:26:28Z |
|
dc.date.available |
2020-05-28T12:26:28Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/158713 |
|
dc.description.abstract |
Настоящая работа представляет собой описание трех основных уровней, которые необходимо учитывать при изучении языковых патологий, как врожденных, так и приобретенных, с точки зрения нейропсихолингвистического подхода. Применение многоуровневого подхода на практике облегчило бы понимание различных компонентов, составляющих систему обработки языка. Развитие нейропсихолингвистической модели, которая включает в себя, как нейробиологию, по крайней мере, с референтной точки зрения, так и вербальное поведение через исследования в экспериментальной лингвистике, будет охватывать большую часть потребностей во время оценки, диагностики и, кроме того, реабилитации различных языковых изменений. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The present work consists of a general exposition, based on a comprehensive vision, of the three main levels, necessary to take into account when carrying out the study of language pathologies - both innate and acquired - from a neuropsicolinguistic approach. A tiered approach would facilitate the understanding of the different components that are part of the linguistic processing system (LPS). The development of a neuropsicolinguistic model, which considers both neurobiology -at least from a referential point of view- and verbal behavior -through studies in experimental linguistics-, based on a main axis, formed by the different cognitive processes - both basic and complex - that constitute the support of cognitive activity and, mainly, of the LPS, would respond to an innovative proposal - although not necessarily novel - which would cover a large part of the needs at the time of the evaluation, the diagnosis and - in addition - the rehabilitation of the different linguistic alterations. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
ПСИХОЛОГИЯ ПСИХИЧЕСКИХ СОСТОЯНИЙ (Выпуск 14) |
ru_RU |
dc.subject |
нейролингвистика |
ru_RU |
dc.subject |
языковые патологии |
ru_RU |
dc.subject |
система лингвистической обработки |
ru_RU |
dc.subject |
когнитивная нейропсихология |
ru_RU |
dc.subject |
оценка |
ru_RU |
dc.subject |
диагноз |
ru_RU |
dc.subject |
neuropsicolinguistics |
en_US |
dc.subject |
language pathologies |
en_US |
dc.subject |
linguistic processing system |
en_US |
dc.subject |
cognitive neuropsychology |
en_US |
dc.subject |
evaluation |
en_US |
dc.subject |
diagnosis |
en_US |
dc.title |
НЕЙРОПСИХОЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД В ОЦЕНКЕ И ДИАГНОСТИКЕ ЯЗЫКОВЫХ ПАТОЛОГИЙ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
NEUROPSYCHOLINGUISTIC APPROACH IN THE ASSESSMENT AND DIAGNOSIS OF LANGUAGE PATHOLOGIES |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
159.9 |
|
dc.description.pages |
17-20 |
|