Автором статьи проведено углублённое исследование по обучению
китайскому языку в рамках подготовительного курса на материале работы в Даляньском
океанологическом университете. Как доказывает автор, для достижения хорошего эффекта в
обучении китайскому языку необходимо определение цели и задачи на всех этапах обучения,
разумное распределение материала между дисциплинами, применение гибких и
разнообразных методов и средств обучения, разумное регулирование соотношения между
преподаванием языковых элементов и тренировкой языковых навыков, а также соотношения
между преподаванием языка и преподаванием культуры, внимание к освоению лексики и
сочетание изучения языка с подготовкой к экзамену HSK.
Taking Dalian Ocean University as an example, this paper conducts an in-depth
study on pre-university Chinese teaching, and proposes that the teaching focus and teaching
objectives of each stage of preparatory teaching should be grasped, and the teaching of each course
should be arranged reasonably. Flexible and diverse teaching methods and teaching methods should
be adopted in the classroom.
Correctly handle the relationbetween language element teaching and language skill training,
the relation between language teaching and cultural teaching, word teaching and the combination of
Chinese proficiency testing and teaching activities should be paid more attention to, and what's
more, teaching management should be strengthened in the preparatory stage to achieve good
teaching results.