Необходимость качественной организации проектной деятельности в школах обусловлена включением в учебный план старших школьников предмета "Индивидуальный учебный проект". Высшие учебные заведения в условиях кластерного взаимодействия имеют возможность организовать совместную реализацию проектной деятельности разных уровней образования. В данной работе рассматриваются проблемы реализации проектной деятельности в общеобразовательных учреждениях; представляются методы организации кластерного взаимодействия вузов и школ в части проектной деятельности; предлагаются направления подготовки проектных работ, а также описывается система оценивания проектной деятельности
The need for high-quality organization of project activities at schools is determined by the inclusion of the subject "Individual educational project" within the curriculum of senior schoolchildren. Higher education institutions have the opportunity to organize the joint implementation of project activities of different levels of education in the context of cluster interaction. This paper is devoted to problem of the implementation of project activities in educational institutions. It presents methods of organizing cluster interaction between universities and schools in terms of project activities. Directions for the preparation of design works are proposed, and system for evaluating project activities is described.