Целью данной статьи является анализ трудов педагогов начала ХХ века, раскрывающих особенности решения проблемы воспитания культуры межрелигиозных отношений у учащейся молодежи.
В статье анализируются понятия "религиозная терпимость" и "культура межрелигиозных отношений", раскрываются основные пути реализации политики государства в решении проблемы формирования культуры межрелигиозных отношений у молодежи. Материалы исследования, отраженные в статье, могут быть использованы для разработки концепции формирования культуры межрелигиозных отношений у современного студенчества.
The purpose of this article is to analyze the pedagogical legacy of the beginning of XX century, revealing the peculiarities of solving the problem of upbringing the culture of interreligious relations among students.
The article analyzes the concepts of "religious tolerance" and "culture of interreligious relations", reveals the main ways of implementing state policy in solving the problem of forming a culture of interreligious relations among young people. The research materials reflected in the article can be used to develop the concept of forming a culture of interreligious relations among modern students.