Статья посвящена исследованию и анализу проблем молодых учителей, возникающих в процессе педагогического взаимодействия с обучающимися. Полученные результаты позволяют сделать выводы о недостаточности имеющих место стандартных условиях обучения будущих учителей для достижения оптимального уровня развития их профессионально важных личностных свойств и качеств. На основе проведенного исследования нами были выявлены проблемы, испытываемые молодыми учителями с опытом работы от одногогода до трех лет, препятствующие организации ими эффективного педагогического взаимодействия с обучающимися.
The article is devoted to research and analysis of the problems of young teachers arising in the process of the process interaction with students. The obtained outcomes allow making conclusions pertinent to the insufficiency of the standard educational conditions of the future teachers for the optimum development of their professionally important personality features and qualities related to pedagogical communication. Based on the conducted research the problems, experienced by the young teachers (with the professional experience within the range of one to three years), hindering the organization of effective pedagogical interaction with pupils.