Показать сокращенную информацию
dc.contributor | Казанский (Приволжский) федеральный университет | |
dc.contributor.author | Хабибуллина А.З. | ru_RU |
dc.contributor.author | Нагуманова Э.Ф. | ru_RU |
dc.contributor.author | Шемшуренко О.В. | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2019-08-06T13:13:27Z | |
dc.date.available | 2019-08-06T13:13:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/151561 | |
dc.description.abstract | Статья посвящена сопоставительному литературоведению как фактору научно-исследовательской подготовки учителей-словесников в полиэтнической среде Республики Татарстан.Цель статьи - определение места и сущности сопоставительного литературоведения как метода исследовательской подготовки будущих учителей-словесников,выяснение приемов его репрезентации в образовательном процессе. Изучение системы специальных понятий сопоставительной поэтики (множественность литератур, эстетическая интерференция, принцип дополнительности и др.) как один из этапов научно-исследовательской подготовки будущих учителей-словесников способствует формированию личности, готовой успешно интегрироваться в современное социокультурное пространство в условиях расширения межэтнических и межязыковых контактов. | ru_RU |
dc.description.abstract | The article is devoted to comparative literary studies as a factor in the scientific research training of language and literature teachers in the multi-ethnic environment of the Republic of Tatarstan. The purpose of the article is to determine the place and essence of comparative literature as a method of research training of future language and literature teachers, to clarify the methods of its representation in the educational process. The study of the system of special concepts of comparative poetics (multiplicity of literature, aesthetic interference, the principle of complementarity, etc.) as one of the stages of research training of future language and literature teachers contributes to the formation of a personality ready to successfully integrate into the modern sociocultural space in the context of expanding inter-ethnic and inter-linguistic contacts. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Развитие профессиональных компетенций учителя: основные проблемы и ценности: Часть 2 | ru_RU |
dc.subject | сопоставительное литературоведение | ru_RU |
dc.subject | русская литература | ru_RU |
dc.subject | татарская литература | ru_RU |
dc.subject | русскоязычная литература татар | ru_RU |
dc.subject | учитель-словесник | ru_RU |
dc.subject | Республика Татарстан | ru_RU |
dc.subject | би- и полилингвальная аудитория | ru_RU |
dc.subject | comparative literature | en_US |
dc.subject | Russian literature | en_US |
dc.subject | Tatar literature | en_US |
dc.subject | Russian-language literature of the Tatars | en_US |
dc.subject | language and literature teacher | en_US |
dc.subject | Republic of Tatarstan | en_US |
dc.subject | bi- and multilingual audience | en_US |
dc.title | СОПОСТАВИТЕЛЬНОЕ ИЗУЧЕНИЕ РУССКОЙ И ТАТАРСКОЙ ЛИТЕРАТУР КАК ФАКТОР НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОЙ ПОДГОТОВКИ УЧИТЕЛЕЙ-СЛОВЕСНИКОВ В РЕСПУБЛИКЕ ТАТАРСТАН | ru_RU |
dc.title.alternative | COMPARATIVE STUDY OF RUSSIAN AND TATAR LITERATURES AS A FACTOR OF SCIENTIFIC RESEARCH TRAINING OF LANGUAGE AND LITERATURE TEACHERS IN THE REPUBLIC OF TATARSTAN | en_US |
dc.type | article | |
dc.identifier.udk | 82.0; 378.016 | |
dc.description.pages | 220-225 |