Сегодня многие школы все чаще сталкиваются с проблемой булинга. Цель работы - исследовать образование в духе мира как способ решения данной проблемы. Основными методами работы являются: метод опроса, педагогическое тестирование, педагогический эксперимент, статистический анализ. Важным выводом этого исследования является то, что существуют определенные проблемы, связанные с оценкой значения образования в духе мира в решении проблемы булинга в школах. Тем не менее, это может помочь лучше понять различные аспекты образования в духе мира. Результаты, обсуждаемые в этой статье, могут иметь практическую ценность для учителей и родителей детей младшего возраста; учебным заведениям, занимающимся профилактикой булинга.
Today, many schools increasingly face the problem of bullying. Yet, there is a little research on how to teach children peace education values in order solve this problem. The purpose of this study is to explore peace education as a method of confronting bullying in schools. The researcher collected the data by conducting a pedagogical experiment, pre-test, post-test, questionnaire and statistical analysis. An important finding of this study that there are certain challenges evaluating the significance of peace education on bullying. However, this can help better understand different facets of peace education. The results discussed in this paper can be of practical value to teachers and parents of young children; to higher education institutions focusing on bullying prevention, childhood education and pedagogy in general.