dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Кигель Т. Н. |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-11-13T12:15:29Z |
|
dc.date.available |
2018-11-13T12:15:29Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/146660 |
|
dc.description.abstract |
Использование компьютерных игр при изучении математики является эффективным средством интеллектуального развития младших школьников. Оно развивает умения человека 21 века и овладение компьютерной грамотностью и имеет большой воспитательный эффект в плане воздействия на эмоционально-волевой потенциал ученика. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The use of computer games for studying mathematics in the elementary school is an effective method of increasing the personal motivation to engage in mathematics of increased complexity, of accelerating intellectual development and expending the mathematical outlook of younger schoolchildren. It develops the skills of the 21st century, computer literacy and has a great educational effect on the emotionally potential of the student's personality. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
В ШКОЛЕ И ВУЗЕ:
ИННОВАЦИИ В ИНФОРМАЦИОННОМ ПРОСТРАНСТВЕ
(MATHEDU' 2018) |
ru_RU |
dc.subject |
математика |
ru_RU |
dc.subject |
повышенная сложность |
ru_RU |
dc.subject |
компьютерные игры |
ru_RU |
dc.subject |
начальная школа |
ru_RU |
dc.subject |
умения 21 века |
ru_RU |
dc.subject |
Mathematics |
en_US |
dc.subject |
increased complexity |
en_US |
dc.subject |
computer games |
en_US |
dc.subject |
elementary school |
en_US |
dc.subject |
21st century skills. |
en_US |
dc.title |
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ КОМПЬЮТЕРНЫХ ИГР НА ЗАНЯТИЯХ МАТЕМАТИКИ ПОВЫШЕННОЙ СЛОЖНОСТИ ДЛЯ РАЗВИТИЯ МАТЕМАТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
THE USE OF COMPUTER GAMES AT THE LESSONS OF ADVANCED MATHEMATICS FOR THE DEVELOPMENT OF THE MATHEMATICAL THINKING OF YOUNG SCHOOLCHILDREN |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
372.8 |
|
dc.description.pages |
97-101 |
|