Kazan Federal University Digital Repository

МЕТОДИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ НАЧИНАЮЩЕГО УЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Тимербаева Н.В. ru_RU
dc.contributor.author Фазлеева Э.И. ru_RU
dc.contributor.author Шакирова К.Б. ru_RU
dc.date.accessioned 2018-11-13T12:10:31Z
dc.date.available 2018-11-13T12:10:31Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/146657
dc.description.abstract Актуальность заявленной проблемы обусловлена тем, что необходимо системное решение вопросов подготовки и адаптации начинающих учителей математики. В первые годы профессионального становления молодым педагогам желательно обеспечить качественное методическое сопровождение. Цель исследования состоит в совершенствовании профессиональной подготовки будущих учителей математики. Методическое сопровождение направлено на выявление основных ошибок и трудностей, стоящих перед молодыми специалистами, их причин; на корректировку методической подготовки будущих учителей, способствующую повышению конкурентоспособности, обеспечению успешности в выбранной профессии. Монографическое исследование деятельности молодых учителей школ г. Казани проводилось экспертами кафедры теории и технологий преподавания математики и информатики Института математики и механики им. Н.И. Лобачевского КФУ. ru_RU
dc.description.abstract The relevance of the problem is due to the fact that the system solution of the problems of training and adaptation of beginning teachers of mathematics is necessary. In the early years of professional development of young teachers, it is desirable to provide them a high-quality methodical support - the methodical help. The purpose of the study is to improve the professional training of future teachers of mathematics on the results of the tutor support for young teachers. The methodical r support is aimed to identify the main errors and difficulties, faced by young specialists and their causes; and to aim the results on the adjustment of methodical training of future teachers, promoting competitiveness, ensuring success in a chosen profession. Monographic study of young teachers' activity at schools of Kazan was conducted by the experts of the Department of theory and technology of teaching mathematics and computer science of the Institute of mathematics and mechanics named after N. I. Lobachevsky of Kazan Federal University. en_US
dc.relation.ispartofseries МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В ШКОЛЕ И ВУЗЕ: ИННОВАЦИИ В ИНФОРМАЦИОННОМ ПРОСТРАНСТВЕ (MATHEDU' 2018) ru_RU
dc.subject подготовка и адаптация начинающих учителей ru_RU
dc.subject начинающий учитель математики ru_RU
dc.subject методическое сопровождение ru_RU
dc.subject training of future teachers en_US
dc.subject the beginning teacher of mathematics en_US
dc.subject the adaptation of the beginning teachers en_US
dc.subject methodical support. en_US
dc.title МЕТОДИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ НАЧИНАЮЩЕГО УЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ ru_RU
dc.title.alternative THE METHODICAL SUPPORT TO THE BEGINNING MATH TEACHERS en_US
dc.type article
dc.identifier.udk 378
dc.description.pages 257-260


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics