Данная статья посвящена вопросам развития творческого потенциала личности будущего учителя в процессе изучения дисциплины "Иностранный язык". Особое внимание уделяется формам и технологиям работы, направленным на развитие творческих способностей обучающихся. В контексте деятельностного подхода рассматриваются такие формы работы, как инсценировки, театральные постановки, творческие задания в виде подготовки репортажей, интервью, стенгазет, плакатов. Большое внимание уделяется вопросу о необходимости организации групповой работы студентов в процессе выполнения творческих заданий.
This article is devoted to an issue about creative potential of the personality of the future teachers development in the process of "Foreign Language" subject studying. Particular attention is paid to the forms and technologies of work aimed at the students' creative abilities development. In the context of the activity approach, such forms of work as dramatization, theatrical performances, creative tasks in the form of reporting, interviews, wall newspapers, posters are considered in this article too. Attention is paid to the organisation of students' group work in the process of fulfilling the creative tasks.