Kazan Federal University Digital Repository

ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ: ДЕТИ МИГРАНТОВ В ДЕТСКОМ САДУ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Петрова В.Ф. ru_RU
dc.date.accessioned 2017-12-01T11:47:54Z
dc.date.available 2017-12-01T11:47:54Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/117176
dc.description.abstract В связи с усиливающимися миграционными процессами в нашей стране, увеличением детей мигрантов в детских садах становится актуальной проблема подготовки педагогов, спо-собных работать с мигрантами и их семьями. Анализ литературы и практики показывает, что выявляется противоречие между потребностью в подготовке педагогов дошкольного образования для работы с детьми - мигрантами и отсутствием методического сопровож-дения студента на педагогической практике в детском саду. Цель исследования: изучение условий улучшения подготовки студентов в процессе педагогической практики в аспекте адаптации детей-мигрантов. Методы исследования: анкетирование студентов, воспита-телей детских садов, анализ практики работы с детьми - мигрантами в детском саду, статистическая обработка полученных материалов. Результат исследования: разработка персонифицированного методического сопровождения студента на педагогической практике. Модульная структура методического сопровожде-ния студента позволит дополнить программы практик необходимыми материалами, ко-торые повысят эффективность практики студентов и будут интересны студентам и преподавателям педагогических университетов. ru_RU
dc.description.abstract In the context of increasing dispersal movements in our country and enlargement of migrants' children in kindergarderns the problem of training teachers who are able to work with migrants and their families is becoming topical. A preschool teacher should have special professional knowledge to help such a child to live out the stress, match the group and feel comfortably there. Literature and practice analysis revealed the contradiction between the necessity to prepare preschool teachers for work with migrants' children and lack of methodical support for this process during teaching practice in kin-dergartens. Supplementary special competences, necessary for a future preschool teacher, are not defined yet, there are no methodic recommendations for working with migrants' children. The research objective: studying the conditions for better training the students in the process of teaching practice in terms of migrants' children habituation. Methods of the research: questioning students and preschool teachers, working with migrants' children practice analysis, statistical data processing. Students' teaching practice can be improved if university organises personified methodical support for teaching practice in terms of migrants' children habituation in kindergartens. Module structure of methodical support will allow adding to the programs of students' practice with necessary materials. The results of the research: developing personified methodical support to teaching practice for future preschool teachers. The obtained materials will be helpful for students and pedagogical universities' teachers. en_US
dc.relation.ispartofseries Педагогическое образование в изменяющемся мире. Часть 2 ru_RU
dc.subject педагогическая практика студентов в дошкольной образовательной организации ru_RU
dc.subject методи-ческое сопровождение ru_RU
dc.subject дети-мигранты ru_RU
dc.subject Pedagogical practice of students in preschool educational organizations en_US
dc.subject methodological support en_US
dc.subject migrant children. en_US
dc.title ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ: ДЕТИ МИГРАНТОВ В ДЕТСКОМ САДУ ru_RU
dc.title.alternative STUDENTS' TEACHING PRACTICE: MIGRANTS'CHILDREN IN KINDERGARTENS en_US
dc.type article
dc.identifier.udk 378. 373.23
dc.description.pages 116-125


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics