Цель нашей работы - показать тесную связь языка и
культуры в межкультурной коммуникации. Для решения данной задачи
нами дана характеристика процесса межкультурной коммуникации, уде-
лено особое внимание проблемам одновременного преподавания языка
и культуры. В ходе нашей работы был использован частный метод. Мы
пришли к выводу, что языки должны изучаться в неразрывном единстве
с миром и культурой народов, говорящих на этих языках. Следовательно,
необходимо быть открытым к познанию чужой культуры и восприятию
психологических, социальных и прочих межкультурных различий.
The aim of our work is to show the close language - culture
interrelation in intercultural communication. In solving this problem we have given characteristics to an intercultural communication process, focusing on issues of teaching language and culture simultaneously. In the course of the work we used a private method. We came to the conclusion that languages should be taught in an indissoluble unity with the world and culture of the people speaking those languages. Therefore, one should be open to learn a
foreign culture and percept psychological, social and other cultural diversities.