Интерактивное обучение как форма образовательного
процесса оптимизирует сущность, содержание и структуру педагогиче-
ских взаимовлияний. Во время таких занятий его участники учатся кри-
тически мыслить, решать сложные проблемы на основе анализа обсто-
ятельств и соответствующей информации, анализируют альтернативные
мнения, принимают взвешенные решения, дискутируют, общаются с ин-
тересными личностями. В наше время, когда активно развиваются медиа-
образовательные технологии, следует обратить особое внимание на их ин-
терактивность. Более того, трехлетний опыт проведения всеукраинских
студенческих фестивалей "Издательский NON-STOP" побуждает гово-
рить о новой форме интерактивного медиаобучения - коллективном по-
гружении в будущую профессию, о фестивале как жанре интерактивного
обучения.
Считаем, что студенческие профессионально ориентированные фе-
стивали можно рассматривать как медиаобразовательные формы визуаль-
ной коммуникации.
Interactive learning as a form of educational process optimizes
the nature, content and structure of pedagogical mutual influences. During such sessions participants learn to think critically, solve complex problems based on analysis of the circumstances and relevant information, get acquainted with alternative views, make informed decisions, debate and discuss with interesting people. Nowadays, when the media education technologies are rapidly developing, it is necessary to pay special attention to their interactivity. Moreover, a three-year experience of carrying out the Ukrainian student festivals "Publishing NON-STOP" encourages to talk about a new form of interactive media education, that is, collective immersion in a future profession, about the festival as a genre of interactive learning. We believe that the students? professionally oriented festivals can be considered as media educational forms of visual communication. Keywords: visual communication, media education technology, online learning, student festival, immersion into future profession.