dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Онкович Анна Владимировна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2015-10-20T13:26:11Z |
|
dc.date.available |
2015-10-20T13:26:11Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/30146 |
|
dc.description.abstract |
Комикс - рисованные истории, рассказы в картинках. Он
соединяет черты таких видов искусства, как литература и изобразительное
искусство. Комиксы относят к последовательному искусству, поскольку
изображения следуют за изображением, складываясь в единую структуру.
Сегодня некоторые исследователи предлагают понимать рисованные
истории как отдельный тип медиа и отмечают, что комикс можно рассма-
тривать как некую медиатехнологию. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
Comics is a drawn story, a story in pictures. It connects the
features of such arts as literature and fine art. Among its other names, and some of its varieties are drawn stories, graphic novels - for large-scale comic books (graphic novels), strips - for short. Comics refers to the sequential art, because the images follow the image, forming a single structure.
Today, some researchers consider drawn stories as a separate type of media and point out that comics can be regarded as a kind of media technologies.
The report is about the prospects of using drawn stories in education. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Визуальная коммуникация в социокультурной динамике |
ru_RU |
dc.subject |
визуальная коммуникация |
ru_RU |
dc.subject |
комиксы |
ru_RU |
dc.subject |
рисованные истории |
ru_RU |
dc.subject |
образовательные комиксы |
ru_RU |
dc.subject |
медиакоммуникация |
ru_RU |
dc.subject |
медиаобразование. |
ru_RU |
dc.subject |
visual communication |
en_US |
dc.subject |
comics |
en_US |
dc.subject |
drawing stories |
en_US |
dc.subject |
educational comics |
en_US |
dc.subject |
media communications |
en_US |
dc.subject |
media education. |
en_US |
dc.title |
КОМИКСЫ КАК ФОРМА ВИЗУАЛЬНОЙ
МЕДИАКОММУНИКАЦИИ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
COMICS AS A FORM OF VISUAL MEDIA COMMUNICATION |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
18 |
|
dc.description.pages |
85-92 |
|