Показать сокращенную информацию
dc.contributor | Казанский (Приволжский) федеральный университет | |
dc.contributor.author | Гончарова Ксения Вадимовна | ru_RU |
dc.contributor.author | Голованова Инна Игоревна | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2024-07-22T12:55:27Z | |
dc.date.available | 2024-07-22T12:55:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/184211 | |
dc.description.abstract | Современные образовательные практики в высшей школе направлены на получение результативности в части развития компетенций студентов, что возможно только при активизации учебной деятельности. В данной работе представлен опыт разработки и реализации игрового сценария в процессе профориентационной подготовки студента - будущего педагога. Представленный в статье сценарий деловой игры рассматривается как средство формирования профессиональных качеств будущих учителей, позволяет развивать коммуникационные навыки, запускать рефлексию по эффективности сотрудничества и креативного мышления студентов. | ru_RU |
dc.description.abstract | Modern educational practices in higher education are aimed at obtaining results in terms of the development of students' competencies, which is possible only with the activation of learning activities. development of students' competencies, which is possible only with the activation of learning activities. This paper presents the experience of development and realization of a game scenario in the process of career guidance training of a student, a future teacher. in the process of career guidance training of a student, a future teacher. Presented scenario of business game presented in the article is considered as a means of forming professional qualities of future teachers, it allows to develop communication skills, to trigger reflection on the effectiveness of cooperation and creative thinking of students. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | IX Андреевские чтения: современные концепции и технологии творческого саморазвития личности | ru_RU |
dc.subject | дидактическая игра | ru_RU |
dc.subject | игровой сценарий | ru_RU |
dc.subject | профориентационная работа | ru_RU |
dc.subject | подготовка педагогов | ru_RU |
dc.subject | активные методы обучения | ru_RU |
dc.subject | didactic game | en_US |
dc.subject | game scenario | en_US |
dc.subject | career guidance | en_US |
dc.subject | teacher training | en_US |
dc.subject | active learning methods | en_US |
dc.title | ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИГРОВЫХ СЦЕНАРИЕВ В ВЫСШЕМ ОБРАЗОВАНИИ: ОПЫТ ПРОФОРИЕНТАЦИОННОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТА - БУДУЩЕГО ПЕДАГОГА | ru_RU |
dc.title.alternative | USE OF GAME SCENARIOS IN HIGHER EDUCATION: EXPERIENCE OF VOCATIONAL TRAINING OF STUDENTS - FUTURE TEACHERS | en_US |
dc.type | article | |
dc.identifier.udk | 378.147 | |
dc.description.pages | 150-155 |