Kazan Federal University Digital Repository

ВЗАИМОСВЯЗЬ РЕФЛЕКСИИ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ И НРАВСТВЕННО-ЭТИЧЕСКОГО СОЗНАНИЯ ПОДРОСТКОВ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Тибеева Ляля Фатыховна ru_RU
dc.contributor.author Устин Павел Николаевич ru_RU
dc.date.accessioned 2024-07-19T12:45:16Z
dc.date.available 2024-07-19T12:45:16Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/184153
dc.description.abstract В статье представлены результаты исследования взаимосвязи учебной рефлексии пятиклассников г. Казани на основе трех видов каузальной атрибуции успешности учебной деятельности (везение, субъективная сложность задачи и усилия) с компонентами нравственно-этического сознания - эмпатией и нравственными установками. Обнаружены значимые положительные взаимосвязи рефлексивной самооценки по типу атрибуции "Усилия" с нравственной самооценкой. ru_RU
dc.description.abstract The article presents the results of a study of the relationship between the educational reflection of fifth-graders in Kazan based on three types of causal attribution of the success of educational activities (luck, subjective complexity of the task and effort) with the components of moral and ethical consciousness - empathy and moral attitudes. As a result of the correlation analysis, significant positive connections were identified between reflective self-esteem according to the "Effort" attribution type and moral self-esteem. en_US
dc.relation.ispartofseries IX Андреевские чтения: современные концепции и технологии творческого саморазвития личности ru_RU
dc.subject нравственная самооценка ru_RU
dc.subject каузальная атрибуция успеха/неуспеха ru_RU
dc.subject учебная деятельность подростков ru_RU
dc.subject рефлексия ru_RU
dc.subject эмпатия ru_RU
dc.subject moral self-esteem en_US
dc.subject causal attribution of success/failure en_US
dc.subject educational activities of adolescents en_US
dc.subject reflection en_US
dc.subject empathy en_US
dc.title ВЗАИМОСВЯЗЬ РЕФЛЕКСИИ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ И НРАВСТВЕННО-ЭТИЧЕСКОГО СОЗНАНИЯ ПОДРОСТКОВ ru_RU
dc.title.alternative RELATIONSHIP OF REFLECTION OF LEARNING ACTIVITY AND MORAL AND ETHICAL CONSCIOUSNESS OF ADOLESCENTS en_US
dc.type article
dc.identifier.udk 159.9
dc.description.pages 429-433


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics