dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Ивченко Тарас Викторович |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2023-03-02T12:30:58Z |
|
dc.date.available |
2023-03-02T12:30:58Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/175235 |
|
dc.description.abstract |
В статье рассказывается о возможном подходе в учебных пособиях к описанию видовременной системы китайского языка и разработке соответствующего оптимального набора грамматических объяснений и упражнений. Особое внимание уделяется формированию языковой интуиции учащегося при переходе с начального уровня на средний и высший. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article describes a possible approach in textbooks to the description of the types of aspect-temporal system of Chinese and the development of an appropriate optimal set of explanations and exercises. Particular attention is paid to the formation of the student's linguistic intuition during the transition from the initial level to the intermediate and higher levels of language acquisition. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Россия-Китай: история и культура |
ru_RU |
dc.subject |
видовременные показатели |
ru_RU |
dc.subject |
анализ текста |
ru_RU |
dc.subject |
систематизация изученного материала |
ru_RU |
dc.subject |
языковая интуиция |
ru_RU |
dc.subject |
types of temporal indicators |
en_US |
dc.subject |
text analysis |
en_US |
dc.subject |
systematization of the studied material |
en_US |
dc.subject |
linguistic intuition |
en_US |
dc.title |
ВИД И ВРЕМЯ В КИТАЙСКОМ ЯЗЫКЕ: ПРОБЛЕМЫ РАЗНЫХ ЭТАПОВ ОБУЧЕНИЯ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
TYPE AND TIME IN THE CHINESE LANGUAGE: PROBLEMS OF DIFFERENT STAGES OF LEARNING |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
811.581.11 |
|
dc.description.pages |
141-146 |
|