Электронный архив

An MPC-Based Path-Following Control Algorithm of the Road Train

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Galimova G.
dc.contributor.author Volkov V.
dc.contributor.author Demyanov D.
dc.date.accessioned 2022-02-09T20:46:25Z
dc.date.available 2022-02-09T20:46:25Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/170183
dc.description.abstract The paper considers the problem of controlling the movement of a road train along a curved trajectory with an optimal speed, taking into account the restrictions on the control actions and the road train jackknifing angle. We formulated the problem of the road train motion MPC-control. We propose a prediction model and formulas for calculating the reference states and control inputs. The article presents the results of testing the movement of a road train along given trajectories at various values of the reference speed. It is shown that the algorithm provides sufficiently high accuracy of following the trajectory, maintaining the speed close to its reference value. The developed algorithm can be used in the future to develop systems of active driver assistance systems and autonomous road trains.
dc.subject coupled control
dc.subject model predictive control
dc.subject path following
dc.subject road train
dc.subject vehicle lateral dynamics
dc.subject vehicle longitudinal dynamics
dc.title An MPC-Based Path-Following Control Algorithm of the Road Train
dc.type Conference Proceeding
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 964
dc.source.id SCOPUS-2021-SID85116122598


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика