Электронный архив

Quantum request-answer game with buffer model for online algorithms. Application for the Most Frequent Keyword Problem

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Khadiev K.
dc.date.accessioned 2022-02-09T20:37:57Z
dc.date.available 2022-02-09T20:37:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1613-0073
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/169479
dc.description.abstract We consider online algorithms as a request-answer game. An adversary that generates input requests, and an online algorithm answers. We consider a generalized version of the game that has a buffer of limited size. The adversary loads data to the buffer, and the algorithm has random access to elements of the buffer. We consider quantum and classical (deterministic or randomized) algorithms for the model. In the paper, we provide a specific problem (The Most Frequent Keyword Problem) and a quantum algorithm that works better than any classical (deterministic or randomized) algorithm in terms of competitive ratio. At the same time, for the problem, classical online algorithms in the standard model are equivalent to the classical algorithms in the request-answer game with buffer model.
dc.relation.ispartofseries CEUR Workshop Proceedings
dc.subject Search
dc.title Quantum request-answer game with buffer model for online algorithms. Application for the Most Frequent Keyword Problem
dc.type Conference Proceeding
dc.relation.ispartofseries-volume 2850
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 16
dc.source.id SCOPUS16130073-2021-2850-SID85104873529


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика