Kazan Federal University Digital Repository

СОВРЕМЕННЫЕ ПОДХОДЫ К ОРГАНИЗАЦИИ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА СТАРШЕМ ЭТАПЕ ОБУЧЕНИЯ В ШКОЛЕ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Валиева Айгуль Раисовна ru_RU
dc.contributor.author Амирханова Карина Муратовна ru_RU
dc.date.accessioned 2021-11-19T12:24:47Z
dc.date.available 2021-11-19T12:24:47Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/166185
dc.description.abstract Данная статья посвящена выявлению эффективности использования современных подходов к организации урока английского языка в старшей школе. В статье описаны основные особенности современного и традиционного урока, а также психофизиологические особенности старшеклассников. В ходе исследования были проанализированы и сопоставлены уроки современного и традиционного типа в условиях требований ФГОС 2-го поколения. ru_RU
dc.description.abstract This article is devoted to identifying the effectiveness of using modern approaches of organizing an English lesson in high school. The article describes the main features 76 of the modern and traditional lesson, as well as the psychophysiological characteristics of high school students. In the study, the lessons of the modern and traditional types were analyzed and compared in the conditions of the requirements of the 2nd generation Federal Educational Standards. en_US
dc.relation.ispartofseries TERRA LINGUAE Выпуск 9 ru_RU
dc.subject образование ru_RU
dc.subject планирование урока ru_RU
dc.subject старшая школа ru_RU
dc.subject современ- ный урок ru_RU
dc.subject английский язык ru_RU
dc.subject психофизиологические особенности ru_RU
dc.subject education en_US
dc.subject lesson planning en_US
dc.subject high school en_US
dc.subject modern lesson en_US
dc.subject English en_US
dc.subject psychophysiological characteristics. en_US
dc.title СОВРЕМЕННЫЕ ПОДХОДЫ К ОРГАНИЗАЦИИ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА СТАРШЕМ ЭТАПЕ ОБУЧЕНИЯ В ШКОЛЕ ru_RU
dc.title.alternative Modern approaches to the organization of an English lesson in high school en_US
dc.type article
dc.identifier.udk 81(06)
dc.description.pages 75-79


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics