dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Гайдаренко Светлана Максимовна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Мартынова Марина Александровна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2021-11-10T12:41:35Z |
|
dc.date.available |
2021-11-10T12:41:35Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/166083 |
|
dc.description.abstract |
В статье авторы кратко рассматривают понятия эмпатия, способность к эмпатии, особенности проявления эмпатийных переживаний в подростковом возрасте. Приводят методические рекомендации по созданию педагогических условий для формирования способности к эмпатии у подростков в образовательном процессе. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
In the article, the authors briefly consider the concepts of empathy, the ability to empathy, and the features of the manifestation of empathic experiences in adolescence. They provide methodological recommendations for creating pedagogical conditions for the formation of the ability to empathy in adolescents in the educational process. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
ПСИХОЛОГИЯ ПСИХИЧЕСКИХ СОСТОЯНИЙ (Выпуск 15) |
ru_RU |
dc.subject |
эмпатия |
ru_RU |
dc.subject |
способность к эмпатии |
ru_RU |
dc.subject |
подростковый возраст |
ru_RU |
dc.subject |
психолого-педагогические условия развития эмпатии |
ru_RU |
dc.subject |
empathy |
en_US |
dc.subject |
the ability to empathy |
en_US |
dc.subject |
adolescence |
en_US |
dc.subject |
psychological and pedagogical conditions for the development of empathy |
en_US |
dc.title |
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ РАЗВИТИЯ ЭМПАТИИ У ПОДРОСТКОВ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF EMPATHY IN ADOLESCENTS IN THE EDUCATIONAL PROCESS |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
159.9 |
|
dc.description.pages |
155-159 |
|