dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Берестян Наталья Васильевна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Гончар Светлана Николаевна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2021-09-27T12:11:11Z |
|
dc.date.available |
2021-09-27T12:11:11Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/165885 |
|
dc.description.abstract |
Статья посвящена описанию понятия "психологическая культура личности" в работах отечественных психологов и в частности его роли в обеспечении профессиональной деятельности современных педагогов. Описаны основные направления работы психолога образования по повышению психологической культуры. На основы выделенных структурных компонентов психологической культуры подобран психодиагностический инструментарий с целью изучения ее особенностей у педагогов. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article is devoted to the description of the concept of "psychological culture of personality" in the works of domestic psychologists and in particular its role in ensuring the professional activity of modern teachers. The main directions of work of the educational psychologist to improve psychological culture are described. On the basis of the identified structural components of psychological culture, psychodiagnostic tools were selected in order to study its characteristics in teachers.
Key words: psychological culture, model of psychological culture, structural components of psychological culture. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
ПСИХОЛОГИЯ ПСИХИЧЕСКИХ СОСТОЯНИЙ (Выпуск 15) |
ru_RU |
dc.subject |
психологическая культура |
ru_RU |
dc.subject |
модель психологической культуры |
ru_RU |
dc.subject |
структурные компоненты психологической культуры |
ru_RU |
dc.subject |
psychological culture |
en_US |
dc.subject |
model of psychological culture |
en_US |
dc.subject |
structural components of psychological culture |
en_US |
dc.title |
К ВОПРОСУ О ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЕ ПЕДАГОГОВ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
TO THE QUESTION ABOUT THE PSYCHOLOGICAL CULTURE OF TEACHERS |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
159.9 |
|
dc.description.pages |
192-196 |
|