Kazan Federal University Digital Repository

ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ПРОЧНОСТИ УСВОЕНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Аскаров Руслан Зуфарович ru_RU
dc.date.accessioned 2021-05-18T08:25:41Z
dc.date.available 2021-05-18T08:25:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/163722
dc.description.abstract В данной статье рассмотрены результаты исследования педагогических условий, влияющих на прочность усвоения учебного материала. В ходе исследования был проведён опрос магистрантов Казанского (Приволжского) федерального университета. Как показало исследование, прочность усвоения учебного материала зависит от таких условий как связь теории с практикой, поиск закономерностей и уровень мотивации к изучению темы. ru_RU
dc.description.abstract This article discusses the results of the study of pedagogical conditions affecting the strength of the assimilation of educational material. In the course of the study, a survey of undergraduates of the Kazan (Volga Region) Federal University was conducted. The study has shown that the strength of the assimilation of educational material depends on such conditions as the connection between theory and practice, the search for patterns and the level of motivation to study the topic. en_US
dc.relation.ispartofseries VI Андреевские чтения: современные концепции и технологии творческого саморазвития личности ru_RU
dc.subject усвоение знаний ru_RU
dc.subject качество обучения ru_RU
dc.subject прочность усвоения ru_RU
dc.subject учебный материал ru_RU
dc.subject assimilation of knowledge en_US
dc.subject quality of teaching en_US
dc.subject strength of assimilation en_US
dc.subject teaching material en_US
dc.title ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ПРОЧНОСТИ УСВОЕНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА ru_RU
dc.title.alternative PEDAGOGICAL CONDITIONS OF THE STRENGTH OF ASSIMILATION OF EDUCATIONAL MATERIAL en_US
dc.type article
dc.identifier.udk 37.026.8
dc.description.pages 56-60


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics