Показать сокращенную информацию
dc.contributor | Казанский (Приволжский) федеральный университет | |
dc.contributor.author | Агаджанян Елена Вячеславовна | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2021-05-17T12:28:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-17T12:28:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/163706 | |
dc.description.abstract | В статье поднимается вопрос значимости личности педагога в процессе формирования и развития личности ребенка подросткового возраста в современном обществе. Вскрывается проблема постоянного самосовершенствования педагога в условиях новых требований к эффективной профессиональной деятельности. | ru_RU |
dc.description.abstract | Personal development is the process of entering a new social environment and integrating with it. The profession of a teacher requires comprehensive knowledge, spiritual boundless generosity, and wise love for children. Given the increased level of knowledge of modern students, their diverse interests, the teacher himself must develop comprehensively: not only in the field of his specialty, but also in the field of politics, art, culture, must be an example of morality, a carrier of human dignity and values. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | VI Андреевские чтения: современные концепции и технологии творческого саморазвития личности | ru_RU |
dc.subject | профессия педагога | ru_RU |
dc.subject | призвание | ru_RU |
dc.subject | саморазвитие | ru_RU |
dc.subject | teacher's profession | en_US |
dc.subject | vocation | en_US |
dc.subject | self-development | en_US |
dc.title | ЗНАЧЕНИЕ ЛИЧНОСТИ ПЕДАГОГА В ПРОЦЕССЕ ТВОРЧЕСКОГО САМОРАЗВИТИЯ ПОДРОСТКА | ru_RU |
dc.title.alternative | THE VALUE OF THE TEAСHER`S PERSONALITY IN THE PROCESS OF CREATIVE SELF-DEVELOPMENT OF PERSONALITY | en_US |
dc.type | article | |
dc.identifier.udk | 37.032 | |
dc.description.pages | 16-20 |