Электронный архив

Refugees’ l2 learning: New perspectives on language motivation research

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Cobo M.O.
dc.contributor.author Kralik R.
dc.contributor.author Bianco R.
dc.date.accessioned 2021-02-25T20:42:45Z
dc.date.available 2021-02-25T20:42:45Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1337-8384
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/162263
dc.description.abstract © 2020, Slovenska Vzdelavacia Obstaravacia. All rights reserved. This study analyses the factors that influence the second language learning motivation of refugees in Italy. To do so, we have conducted an ethnography by making inter-views and questionnaires to adult refugee students of the Italian language. The analysis of the data highlights that the peculiar migration experience of this type of students results in specific language learning motivation factors. Starting by the existing para-digm, we discuss the refugee second language (L2) learning motivation as composed by the following dimensions: Ideal L2 Self, Ought-to L2 Self, Social Distance, Learning Experience, Self-confidence, and Anxiety and Multilingual Self.
dc.relation.ispartofseries XLinguae
dc.subject L2MSS
dc.subject Language learning
dc.subject Motivation
dc.subject Refugees
dc.subject Second language
dc.title Refugees’ l2 learning: New perspectives on language motivation research
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-issue 4
dc.relation.ispartofseries-volume 13
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 64
dc.source.id SCOPUS13378384-2020-13-4-SID85098542191


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика