Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Mustafina R.F.
dc.contributor.author Ilina M.S.
dc.contributor.author Shcherbakova I.A.
dc.date.accessioned 2021-02-25T20:42:07Z
dc.date.available 2021-02-25T20:42:07Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1316-5216
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/162245
dc.description.abstract © 2020, Universidad del Zulia. All rights reserved. The article aims to give a general overview of the link between emotions and learning, their impact on the learning process. Adults are believed not to be influenced by emotions as children, neither in their ability to direct their learning process. Emotions can help a person to remember details and at the same time distract them from the learning topic. This article presents different perspectives of negative and positive emotions in learning. Some research reveals the double character that these have, in that when they are positive they can have a negative impact and when they are negative they can positively influence learning.
dc.relation.ispartofseries Utopia y Praxis Latinoamericana
dc.subject Emotion
dc.subject Emotional intelligence
dc.subject Learning
dc.subject Well-being
dc.title Emotions and their effect on learning
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-issue Extra 7
dc.relation.ispartofseries-volume 25
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 318
dc.source.id SCOPUS13165216-2020-25-7-SID85091088066


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика