Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Zamaletdinova G.F.
dc.contributor.author Zamaletdinov R.R.
dc.contributor.author Fakhretdinova G.N.
dc.contributor.author Nevskaya I.
dc.date.accessioned 2021-02-25T20:39:53Z
dc.date.available 2021-02-25T20:39:53Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1316-5216
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/162193
dc.description.abstract © 2020, Universidad del Zulia. All rights reserved. The article discusses the functioning of the verb in the Tatar advertising texts. Our study of Tatar advertising texts showed that the verb plays an important role in realizing the pragmatic potential. Future tense assures the consumer’s right decision about a particular product or service. The past tense is used in the narrative of past actions that have a positive result. The imperative mood is used to encourage action possessing different semantic meanings: command, advice, request to perform an action. The conditional mood expressed by lexical and grammatical means and intonation, strengthens the belief about the right choice.
dc.relation.ispartofseries Utopia y Praxis Latinoamericana
dc.subject Advertising text
dc.subject Imperatives
dc.subject Tatar language
dc.subject Verb
dc.subject Verb tense
dc.title Verbs in tatar advertisements
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-issue Extra10
dc.relation.ispartofseries-volume 25
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 92
dc.source.id SCOPUS13165216-2020-25-10-SID85095979577


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика