Электронный архив

Pedagogical conditions for training science teachers for sustainable development of society

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Gilmanshina S.I.
dc.contributor.author Sagitova R.N.
dc.contributor.author Gilmanshin I.R.
dc.contributor.author Galeeva A.I.
dc.contributor.author Galeev I.A.
dc.date.accessioned 2021-02-25T06:53:48Z
dc.date.available 2021-02-25T06:53:48Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1757-8981
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/161347
dc.description.abstract © 2020 IOP Publishing Ltd. All rights reserved. The concept of "science education for sustainable development" is considered, including environmental education, social and economic components. Emphasis is placed on the environmental component. The pedagogical conditions for the preparation of teachers of natural sciences for the sustainable development of society are identified and justified. The stages of their implementation are considered on the example of chemical education.
dc.relation.ispartofseries IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
dc.title Pedagogical conditions for training science teachers for sustainable development of society
dc.type Conference Paper
dc.relation.ispartofseries-issue 1
dc.relation.ispartofseries-volume 915
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.source.id SCOPUS17578981-2020-915-1-SID85091920732


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика