dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Труфанова Алиса Владимировна |
ru_RU |
dc.contributor.author |
Морозова Татьяна Вячеславовна |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2021-02-04T10:42:27Z |
|
dc.date.available |
2021-02-04T10:42:27Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/160569 |
|
dc.description.abstract |
Статья посвящена образовательной и воспитательной роли фольклора на
уроках английского языка в общеобразовательной школе. В статье представлен анализ некоторых УМК по английскому языку на предмет использования английского фольклора (песен, сказок, стихов, поговорок)
в процессе изучения английского языка. Представлен вариант плана работы с фольклорным материалом на уроках английского языка. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The paper is devoted to the educational role of folklore at the English classes
in a comprehensive school. The paper analyses several English textbooks for
Russian primary school regarding the use of English folklore (songs, tales,
poems, sayings) in the process of learning English. A version of a lesson plan
with folklore material at the English lessons is presented |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
TERRA LINGUAE, выпуск 7 (2020) |
ru_RU |
dc.subject |
английский фольклор |
ru_RU |
dc.subject |
методика преподавания английского языка |
ru_RU |
dc.subject |
диалог культур |
ru_RU |
dc.subject |
учебный материал |
ru_RU |
dc.subject |
English folklore |
en_US |
dc.subject |
methods of teaching English |
en_US |
dc.subject |
dialogue of
cultures |
en_US |
dc.subject |
teaching material. |
en_US |
dc.title |
ПОТЕНЦИАЛ АНГЛИЙСКОГО ФОЛЬКЛОРА
ПРИ ОБУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
НА МЛАДШЕМ ЭТАПЕ |
ru_RU |
dc.title.alternative |
The potential of English folklore in teaching English at the
junior stage |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
УДК 81'06 |
|
dc.description.pages |
202-207 |
|