Электронный архив

Acculturation and Assimilation: A Qualitative Inquiry of Teacher Expectations for Somali Bantu Refugee Students

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Tran N.
dc.contributor.author Birman D.
dc.date.accessioned 2020-01-21T20:30:52Z
dc.date.available 2020-01-21T20:30:52Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 0013-1245
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/157298
dc.description.abstract © The Author(s) 2017. This article explored the range in teacher expectations held for Somali Bantu refugees using content analysis of one-on-one interviews with teachers who taught Somali Bantu students at an elementary school in Chicago. Analyses revealed the emergence of five categories of expectations: (a) general acculturative expectations around language and knowledge (b) behaviors, (c) internal attributes, (d) classroom behaviors, and (e) family/home. These findings raise questions about the potential danger of teacher’s expectations that might suggest assimilation to oppressive racial statuses. Implications for teachers and future research are discussed. Limitations and generalizability are also discussed.
dc.relation.ispartofseries Education and Urban Society
dc.subject change
dc.subject multicultural education
dc.subject social justice
dc.subject students
dc.subject teachers
dc.title Acculturation and Assimilation: A Qualitative Inquiry of Teacher Expectations for Somali Bantu Refugee Students
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-issue 5
dc.relation.ispartofseries-volume 51
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 712
dc.source.id SCOPUS00131245-2019-51-5-SID85065182650


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика