Показать сокращенную информацию
dc.contributor | Казанский (Приволжский) федеральный университет | |
dc.contributor.author | Бусарова Н. В. | ru_RU |
dc.contributor.author | Малафеева Е.Ф. | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T11:29:27Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T11:29:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/151319 | |
dc.description.abstract | Актуальность исследуемой проблемы обусловлена современными требованиями к реализации компетентностного подхода в условиях внедрения ФГОС ВО, где особое внимание должно уделяться IT-технологиям и развитию информационного образовательного пространства. В работе рассматриваются основные аспекты использования IT-технологий на базе Арзамасского филиала ННГУ им. Н.И. Лобачевского на естественно-географическом факультете при организации образовательного процесса по отдельным дисциплинам образовательных программ бакалавриата и магистратуры, а также программ повышения квалификации и профессиональной переподготовки учителей. Все это позволяет раскрывать творческие способности студентов в процессе обучения и знакомить педагогов с новыми цифровыми образовательными ресурсами. | ru_RU |
dc.description.abstract | Today's environment requires fundamental changes in the organization and management of the educational process as well as in the work of teachers, where special attention should be paid to information technology and the development of information educational space to implement a competence-based approach in the context of introducing Federal State Educational Standards of Higher Education. To implement competence-based approach, modern information and communication technologies are being widely used in organizing the educational process for specific subjects of bachelors and master programs as well as in the advanced training programs as per the resources available at the Arzamas branch of Lobachevsky State University of Nizhniy Novgorod the natural geographical faculty. All these technological tools allow the students to discover their creative abilities during the learning process and the teachers become familiar with new digital educational resources. | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Развитие профессиональных компетенций учителя: основные проблемы и ценности: Часть 1 | ru_RU |
dc.subject | IT-технология | ru_RU |
dc.subject | платформа Moodle | ru_RU |
dc.subject | QR - код | ru_RU |
dc.subject | облачные технологии | ru_RU |
dc.subject | платформа Thinklink | ru_RU |
dc.subject | ГИС-технологии | ru_RU |
dc.subject | система QGIS | ru_RU |
dc.subject | IT technology | en_US |
dc.subject | Moodle platform | en_US |
dc.subject | QR code | en_US |
dc.subject | cloud technologies | en_US |
dc.subject | Thinklink platform | en_US |
dc.subject | GIS technology | en_US |
dc.subject | QGIS system | en_US |
dc.title | ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ И ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСЫ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ БАКАЛАВРОВ И МАГИСТРОВ НА ЕСТЕСТВЕННО-ГЕОГРАФИЧЕСКОМ ФАКУЛЬТЕТЕ АРЗАМАССКОГО ФИЛИАЛА ННГУ | ru_RU |
dc.title.alternative | INFORMATIONAL TECHNOLOGY AND INTERNET RESOURCES IN THE PROFESSIONAL TRAINING OF BACHELOR AND MASTERS IN THE FIELD OF PEDAGOGICAL EDUCATION AT THE NATURAL GEOGRAPHICAL FACULTY OF THE ARZAMAS BRANCH OF UNN | en_US |
dc.type | article | |
dc.identifier.udk | 378.1:004.9 | |
dc.description.pages | 121-127 |