Электронный архив

Income distribution and market demand: The case of heterogeneous preferences

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Ibragimov M.
dc.contributor.author Tufetulov A.
dc.date.accessioned 2018-09-18T20:38:41Z
dc.date.available 2018-09-18T20:38:41Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 2039-9340
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/142044
dc.description.abstract © 2014, Mediterranean Journal of Social Sciences. All right reserved. In this note, we obtain sufficient conditions under which changes in income inequality lead to an increase or decrease in the market demand elasticities in the case of heterogeneous preferences among the consumers. In this paper, we applied majorization theory to study dependence of market demand elasticity on the inequality in income distribution among the consumers. In this note, we extend the results obtained to the case where consumers’ preferences are heterogeneous and the condition on equality of individual demand functions does not necessarily hold. This case is more realistic because consumers’ preferences are affected by a variety of different factors.
dc.relation.ispartofseries Mediterranean Journal of Social Sciences
dc.subject Elasticity
dc.subject Heterogeneous preferences
dc.subject Income inequality
dc.subject Market demand
dc.title Income distribution and market demand: The case of heterogeneous preferences
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-issue 24
dc.relation.ispartofseries-volume 5
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 185
dc.source.id SCOPUS20399340-2014-5-24-SID84911390514


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика