Электронный архив

Application of a market competitive profile in the process of making strategic decisions

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Sabirova D.
dc.date.accessioned 2018-09-18T20:28:12Z
dc.date.available 2018-09-18T20:28:12Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1911-2017
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/140220
dc.description.abstract © Canadian Center of Science and Education. This study proves the feasibility of such a tool as a market competitive profile for selecting and assessing strategic prospects. Algorithm and methodology of using this tool is presented to determine its advantages and restrictions. We consider the advisability of reworking some elements of the market (competitive) profile to enhance the effectiveness of the companies’ strategic choices. Stages of selecting a strategy are detailed using a market competitive profile. The study also deals with one of the most important problems of this method, the translation of quantitative values and qualitative values into a single comparable measurement scale, which results in smoothing the distortions.
dc.relation.ispartofseries Asian Social Science
dc.subject Market (competitive) profile
dc.subject Strategic alternatives
dc.subject Strategic choice
dc.title Application of a market competitive profile in the process of making strategic decisions
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-volume 10
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 73
dc.source.id SCOPUS19112017-2014-10-SID84907864671


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика