Электронный архив

Pareidolia illusions in advertising with "Hidden" symbolic images

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Kurbatskaya T.
dc.contributor.author Dobrotvorskaya S.
dc.contributor.author Ustin P.
dc.date.accessioned 2018-09-18T20:20:44Z
dc.date.available 2018-09-18T20:20:44Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1097-8135
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/138920
dc.description.abstract The article covers the problem of using "hidden" symbols that are actually imperceptible without purposeful very careful examination of advertising picture. On the other hand "hidden" symbols in advertising are highly effective as a psychological effect on consumer. The authors discuss specifics of psychological effect of "hidden" symbols in advertising, analyze some symbols that may be found in today advertising and demonstrate specifics of perception dependence of sex. The authors have came to conclusion that hidden symbols in advertising pictures are not always carefully selected and do not reflect initial intention. Besides "hidden" symbols often contradict with advertising idea.
dc.relation.ispartofseries Life Science Journal
dc.subject "Hidden" Symbols
dc.subject Advertising
dc.subject Intent analysis
dc.subject Pareidolia illusions
dc.subject Psychological effect
dc.title Pareidolia illusions in advertising with "Hidden" symbolic images
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-issue 9
dc.relation.ispartofseries-volume 11
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 337
dc.source.id SCOPUS10978135-2014-11-9-SID84902314868


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика