Электронный архив

A shader for simultaneous ambient occlusion and edge detection for reverse engineering

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Gaisin R.
dc.contributor.author Sharifullina K.
dc.contributor.author Kashapov R.
dc.date.accessioned 2018-04-05T07:10:04Z
dc.date.available 2018-04-05T07:10:04Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1757-8981
dc.identifier.uri http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/130178
dc.description.abstract © Published under licence by IOP Publishing Ltd. We have presented real-time post-processing shader, which produces the effect of ambient occlusion and edge detection at the same time. The shader is written in two versions: in Pixel Bender 2.5 (for test purposes) and in AGAL (for real-time rendering). The algorithm is simple to implement and can be easily extended to other higher-level shader languages. It uses only depth texture without screenspace normal texture and without additional noise texture, which is key component of a rendering pipeline of most of known screenspace ambient occlusion algorithms.
dc.relation.ispartofseries IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
dc.title A shader for simultaneous ambient occlusion and edge detection for reverse engineering
dc.type Conference Paper
dc.relation.ispartofseries-issue 1
dc.relation.ispartofseries-volume 240
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.source.id SCOPUS17578981-2017-240-1-SID85034079778


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика